Søppelplukking på RV3

Rett  før 17. mai fikk vi en henvendelse fra Statens Vegvesen om søppelplukking på RV3. Dette kom brått på oss fordi Alvdal Turforening aldri har gjort noen slike dugnader tidligere. Strekningen mellom Steimokrysset til Alvdal Sentrum ble plukket i all hast den 16.mai. I dag har vi plukket fra Steimokrysset til  søndre avkjørselen på Fåset. Vi var 14 stk. og det ble gjort en formidabel innsats i løpet av 3 timer. Det har ikke vært plukket på flere år og stedvis var det mye søppel.

Torsdag 7. juni tar vi en runde, strekningen mellom Fåset til Motrøkrysset  i Tynset står da for tur.

Møt opp i Steimosvingen kl.18.00 for samkjøring og informasjon. Husk refleksvest og hansker.

Vi tjener gode penger på jobben og selv om det ikke er budsjettert med inntekten er det viktige midler til drift av foreninga og oppkjøring av skiløyper.

Bildet : sør for  Bergerrønningen ved Kjernmoen.