Sør samene – boklansering av Leif Braseth. – Full sal i Flåklypsalen.

SameB2014

Lørdagens boklansering i Aukrustsenteret ble en en kjempeopplevese for over 100 fremmøtte. Kjempeflott sang og joik av Maria Fjellheim Mortenson, godt foredrag om boka av forfattern,mange gode takkehelsinger,signering av bøker,mange hyggelige gjester og gratis servering spandert av historielaget og turforeninga gjorde at det ble en minnerik dag. Til sommeren blir det tur til samisk land, så det er bare å glede seg. Tusen takk til Leif Braseth – vi gleder oss til å lese boka.

Forhåndsomtale:

Lørdag 6. desermber kl. 13.00 Aukrustsentret.  Historielaget Fredriks Gave,Alvdal Bibliotek og Alvdal Turforening som samarbeidspartnere til Leif Braseth.  Flott  kulturinnslag  i form av samiske sanger ved Marja Fjellheim Mortenson  . BOKLANSERING i Alvdal, det er ikke ofte!  Her har vi mye spennede tur- og kulturstoff. Gratis servering, selvsagt anledning til å få kjørt signert bok. Velkommen  – velkommen.

Sør samene 6 desember  2014