Spektakulære Veslesølnkletten!

Veslesølnkletten, 1454 moh. er en utrolig flott og spennende topp. I dag har vi satt ut tang og skilt slik at den er tilgjengelig for alle turfanter. Med start på Follandsvangen når du toppen på 2 timer i folkelig tempo. Ettersom Veslesølnkletten ligger rett foran Store sølnkletten oppleves den som spektakulær fordi forholdet til storebroren er der samtidig som toppen er selvstendig og står på egne føtter. Strekningen fra toppen og rett mot Store Sølnkletten og ned til Sølnsjøen er utrolig luftig og spennende. Utsikten er helt rå i alle retninger – Snøhetta ser en langt mot vest. Vi var kun 7 stk. på dagens tur og dagen ble brukt godt med også å besøke Breisjøseter Turisthytte bak Store sølnkletten. Her serveres det alltid på lørdag kl. 18.00 rømmegrøt og spekemat! Maten smakte kjempebra og vi var stappmette alle sammen på den 3 timers lange gåturen tilbake til Follandsvangen. En lang dag ble det men vi var lykkelig og godt fornøyd med både oss selv og turen! Ekstra honnør til 2 av deltakerne – Per Moldstad og Olav Langleite – begge 85 år gammel!!

Vårt tur råd : Besøk både Veslesølnkletten og Breisjøsetra i løpet av sommeren!