Stjernetur til Sleukampen.

Onsdag 17.juni: Fellestur for TI PÅ TOPPP til Sleukampen i Atndalen, toppen på 1442 moh. ligger i Alvdal Vestfjell et godt stykke vest for Flatsetra. Start ved Solvang, rett nedenfor toppen, dog hele 700 høydemeter til topps på god sti.Nydelig terreng med mange spennende tre og formasjoner å se på, etterhvert som oppstigningen skjer blir utsikten bedre og bedre. Etter god kvile og roligt tempo er vi oppe etter snaue 3 timer.Solen er ikke å se, men det er helt vindstille-  også på toppen.Tang og skilt blir satt ut,og  nødvendig bilder taes. ENORM utsikt over Atndalen og deler av Rondane. Turlederne Hilde og Storm Øyen forteller og peker, med flinke turledere blir en slik tur alltid vellykket.  Rask tur tillbake – lett å gå nedover,vi er tilbake på Solvang etter 5 timer. En svært vellykket tur for 10 deltakere – vi velger å kalle det en stjernetur fordi naturen,mangfoldet, kulturlandskapet ,været, deltakerene og ikke minst turlederne er veldig bra. Den som skal på Sleukampen i sommer har noe å glede seg til. En ekstra hurra for  kveldens eldste deltaker, Per Moldstad med sine 87 år – bildet nederst til høyre.

På vei til topps rett ovenfor bjørka. Høgronden og Midtronden i Rondane er fortsatt hvit.Per Moldstad -87 år - lett på fote til Sleukampen.  IMPONERENDE!