SUPERSØNDAG i Vestfjella!!

Vårt andre arrangement under Midtsommerdagene i Alvdal var «langtur i Vestfjella». I løpet av turen forandret de 18 deltakerne turen til «SUPERSØNDAG i Vestfjella». Dette fordi turen på alle måter
ble ekstra trivelig og vellykket. Med vind i ryggen startet vi fra legendariske Saltbua ved Kvislå. Herfra over til like legendariske Kvislåtjønna og DNT bua som vi hadde med nøkkel til. Her tok vi dagens første kaffekopp. Deretter på god sti og delvis nedoverbakke sørover i Blankgrytdalen og etter hvert legendariske Lykksandbua som dessverre nå er låst for turgåere. Her inntok vi dagens andre fellesmåltid i deilig sol og svak varm vind i nakken. Så gikk vi videre sørover på god sti og etter hvert den nedlagte Hattfløyvangen som flere alvdalsgarder hadde hevd på i gamle dager. Deretter videre sørøst i Hattfløyet som er en del av Alvdals historie. Her tok vi en stopp ved bekken og lot tankene vandre tilbake til gamle dager… Fra Hattfløybekken opp til Vesle Nehatten hvor vi hengte ut skilt og tang for årets 10 på topp. Utsikten fra toppen er faktisk bedre enn vi trodde i forkant, og det var få av oss som hadde vært her før. Ny velfortjent kvile her med utsikt til Rendalssølen og Alvdalssølen med majestetiske Rondane helt bakerst. Herfra gikk vi ned på stien til Gråsjøen hvor bussen ventet på oss. Turens lengde på GPS viste 22,5 km. Som vanlig avsluttet vi med god middag på Hanestad Vertshus. Takk til alle for godt bidrag til fellesskapet. Ekstra takk til Per Moldstad som hadde med seg både sønn Ingar og barnebarn Odne Nygard på 14 år.

En skikkelig supersøndag i Vestjella!!