Tidenes SESONGSTART.

Vinteren 2016/2017 har fått tidenes sesongstart. Allerede 1. november kom det rikelig med snø med ytterligere påfyll flere dager etterpå. 40-50 cm så tidlig på vinteren har vi ikke hatt minst 20 år, kanskje enda lengre siden. Snøen kom «brått og uventet på» både styret i turforeningen og ikke minst for våre 2 utmerkede driftsoperatører Audun og Olav Magne. Vi kommer til å preppe grunnlag i alle ordinære løyper fortløpende med både snøscooter og løypemaskin. Prioriteringa er som før om åra: Plassen/Åsan rundt på mandag og torsdager, Østkjølen på tirsdag og fredag. Onsdag Måna- Hamndalen-Savalen – Strømmen.Lysløypa på Steimoegga preppes mandag til torsdag  for begge stilarter  – klassisk og skøyting. Per dato litt uklart hva vi gjør med Finnbudalen ettersom første del av veien her vil bli benyttet til uttak i det nye grusuttaket. Vi håper på en lang og god skisesong!

""Fra  "Åsan rundt" på Plassen - sjedent mye snø her før jul ...ikke år kom det  flere titalls  1. november. Kjempeforhold!!""