Toppen av toppen – StorSølnkletten- 1827 meter over havet!

Nils Flaten og Johan Ragnar Eggen (styremedlem og leder i Alvdal  Turforening) har satt seg som mål å bestige StorSølnkletten- 1827 moh-en gang pr måned hele året. Tur nr 5. – mai  måned – har gått av stabelen i dag og vi kom greit opp. Terje Lunde og hunden Blixen var med i tillegg! Fortsatt brukbart skiføre men det tærer på snøen. I takknemlighet til til god helse, fantastisk natur og gleden av Alvdal som sted gikk Nils og Johan Ragnar med slips, kvit skjorte og dressjakke. Mai er flaggets måned og Norge har snart bursdag, derfor tok vi med oss flagg opp.

I sommermåndene vil det med Alvdal Turforening bli arrangert fellesturer til StorSølnkletten.Datoer vil stå i sommer – og høstprogrammet som er klart senest 1.juni. Vi håper du blir med på en av fellesturene, eller tar seg en tur opp på egenhånd. Litt i form bør en selvsagt være, men alle med alminnelig form klarer turen fint. En ting er sikkert: Du lever lenge lenge på en tur til StorSølnkletten.

søl