Utfordrende start på prosjekt skogsbua i Hauståsen.

Det er endelig litt fremskritt i  prosjekt skogsbua i Hauståsen. Årsmøtet i november 2017 gikk for en restaurering av bua, men i en enklere form av en gapahuk eller lignende, dog slik at det historiske beholdes. Svein Olav Nymoen har tatt på seg jobben med tømmerarbeide.  Etter påske er det høvlet stokker for åser i taket og nye bunnstokker. Materialer for tak og gulv med mere er bestillt. Den store utfordringen med prosjektet er å få fraktet materialer og utstyr, og det å få komme seg dit. Vi har fått laget oss løype til bruk både for sommer og vinter. Det skar seg med oppkjøringen pga mye og råtten snø. Planen er å få kjørt opp materialer når snøen er borte og få gjort mye av tømmerarbeidet i juni måned. Det er å håpe at dette vil bli et flott turmål for de største ungan i den nye barneskola og for turgåere. Det jobbes også med finansieringa, transporten fordyrer mye. Relaterte artikler i vårt arkiv.  23 des 2014, 26.sept 2016 og 5.juni 2017.