Vinterlig men flott vårlig skitur til Breisjøseter Turisthytte.

Årets 2 dagers tur til Breisjøseter Turisthytte er vel i havn uten nevneverdig uhell. Denne gang hadde vi ikke været på vår side. Snøvær begge dager, noe vind lørdag og lavt skydekke søndag har vi ikke drømt om i en april tur, men det er slikt som skjer av og til. Noen kom allerede  fredag kveld ifbm årsmøte i Bresjøseter Venneforening, de hadde kjempetur inn med sol og gode lysforhold.

Det var så dårlig sikt i snøkaoset  lørdag at en snøscooter fra Breisjøseter  med bagasje og 2 deltakere  på hengeren bokstavelig bommet på målet – med 1 km! Kom helt ut av kurs etter elva Skjellåa og fikk stopp i snøhaugan i Høgspenten mellom mast  297 og 298 rett sør for Sølna. Det hele gikk bra etter henting av ny snøscooter. Lokalkjente Halvor var pilot og hendelsen vil  være nok en god historien  om verten og Breisjøseter!

Alle tok turen inn fra Atnaasjø kafe etter vinterløypa,10 km.,både  inn og ut. Koselig opphold på Bresjøseter med kjempegod 3 retters middag med påfølgende kaffe og bløtkake utover kvelden, samt kortspill og quiz. Frokosten på Breisjøseter er meget bra og må bare oppleves! Totalt har vi vært 21 deltakere i gruppen. Kun 3 stk med adresse på 2560, resten er utenbygdsmedlemmer fra oss samt deltakere  fra Folldal og Hamar med Omegn Turforening.

Breisjøseter tur har gått helt siden 1981.  Det blir garantert ny tur rundt påske neste år også!!