Løypemelding 3. mars 2021

VINTERFERIEN⛄️ dag 4/8.Allmannstua er åpen i dag onsdag og hver dag hele uka – velkommen👍. Dagens tema: SPORSETTING av SPORIL. Et kjent tema som har alltid har vært omsnakket med flere årsmøte vedtak 😊 Dagens system der SPORIL sporsetter kun en side funker veldig bra og erfaringene er i sum veldig gode. Det andre sporet skal kunne brukes for skøyting og de med hund 🐕. Sentralt punkt er jo på hvilken side av løypa sporet skal stå, sett i forhold til om du går opp eller kjører ned bakken. ⛷Hovedregelen er at den som kjører nedover bakken har 1. prioritet , mao den som går oppover må ut av sporet 👍 Noen steder er det 2 spor, opp mot Allmannstua og siste biten opp mot Tylldalsutsikten . Nytt i senere tid er at sporet mellom Tylldalsutsikten og Rundvangen er satt på høyre samme side hele strekningen .LØYPEKJØRING SPORIL: Torsdag og mot helga er det meldt kaldere – endelig!! Gardvikåsen og Savalisen , Åsan rundt/Haustdalen rundt med Reinslia , og Østkjølen blir da kjørt opp igjen – oppdatert informasjon torsdag morgen 😊 God vinterferie fortsatt 🌞