Skitur gjennom Rødalen.

Sted: Alvdal eller Tynset Sentrum
Turleder: Johan Ragnar Eggen
Mobil: 95873907

Alvdal Turforening   innbyr til:

Skitur   gjennom   Rødalen  –  søndag  2.  april 2023

Opplegg og   turrute:  Vi  kjører   drosje alt  buss  fra  Alvdal Stasjon  kl  09.00. Går om  Tynset Stasjon , avgang kl  09.30.  Herfra videre til Stubsjøen og parkeringa ved Gløta.  Start kl  10.30

Herfra starter skituren. Litt flatt til å starte med, så motbakker opp til Jervheim herfra til Lykkevangen og Søgardsvangen i  snøscooter løyper. Vi tar ei god kvile her.  Så går vi videre gjennom  Rødalen i retning  Strålbergsetra.  Muligens  ny  matpause her.  Herfra videre i   gode SPORIL  spor til Gardvikåsen. Totalt 18  km lang er hele  turen.    Ikke spesiell  veldig  krevende  tur  men bør  være litt i form.    Lite høydestigning etter jervheim

Herfra drosje tilbake til Alvdal og Tynset Sport As  avd  Alvdal

Påmelding:   Alvdal-Tynset  Sport  As  avd  Alvdal   senest  lørdag kl  15.00  alt  til turleder  Johan Ragnar Eggen, mob  95  87 39 07 senest lørdag kveld

Turkostnad.  Dekning drosje og en liten deltaker kostnad: Anslag  ca kr  350 pr pr. Betales i etterkant av turen.

Ta  med: Gode turklær, solbriller og  godt med mat og  drikke. Behøver ikke  fjellski,  holder med  turski.

En  flott skitur  som vi  har  arrangert flere   ganger med god  erfaringer.

Velkommen til skitur og søndagstur gjennom Rødalen.

Alvdal   Turforening